Patagonia este o companie de îmbrăcăminte pentru activități outdoor fondată în 1973. În prezent, aceasta încearcă să își folosească propriile resurse - afaceri, investiții, voce și imaginație - pentru a influența schimbările necesare pentru a ne proteja planeta. Patagonia este recunoscută la nivel internațional pentru angajamentul său față de calitatea produselor și activismul de mediu, contribuind cu peste 145 de milioane de dolari sub formă de granturi și donații pentru mii de grupuri de ecologiști de bază se din întreaga lume.
Yvon Chouinard, fondatorul companiei Patagonia, a început să facă alpinism în 1953, pe când avea 14 ani și era membru al clubului șoimilor din California de Sud. Unul dintre liderii adulți, Don Prentice, i-a învățat pe băieți cum să coboare în rapel de pe stânci. Această lecție simplă a alimentat dragostea lui Yvon pentru alpinism pe toată durata vieții. În 1957, Yvon a mers la un depozit de fier vechi și a cumpărat o forjă de cărbune folosită, o nicovală, niște clești și ciocane și a început să învețe fierărie. Și-a confecționat primele pitoane dintr-o lamă veche de combină și le-a încercat la primele ascensiuni pe Lost Arrow Chimney și pe peretele nordic Sentinel Rock din Yosemite.
Vestea s-a răspândit și, în curând, toți prietenii aveau pitoane din oțel crom-molibden ale lui Chouinard. Înainte de a-și da seama, a intrat în afaceri. Putea forja două pitoane într-o oră și le vindea cu 1,50 dolari. În 1965, Yvon s-a asociat cu Tom Frost și au format Chouinard Equipment. În cei nouă ani în care Frost și Chouinard au fost parteneri, au reproiectat și îmbunătățit aproape fiecare piesă de echipament de alpinism pentru a o face mai durabilă, mai ușoară, mai simplă și mai funcțională. Până în 1970, Chouinard Equipment a devenit cel mai mare furnizor de echipamente de alpinism din Statele Unite.
Pe măsură ce compania a crescut, a început să vadă vânzările de îmbrăcăminte ca pe o modalitate de a susține afacerea cu hardware, care era marginal de profitabilă. Într-o perioadă în care întreaga comunitate de alpiniști se baza pe straturile tradiționale de bumbac, lână și puf care absorb umezeala, ei au căutat inspirație și protecție în altă parte.
Datorită abordării inovatoare, marca a început să se dezvolte rapid și, în multe privințe, a reușit să își mențină valorile culturale.